A-Rosa Sena
A-Rosa Sena

A-Rosa Sena
A-Rosa Sena
Behoefte
Passagiersschip
Bijzonderheden
Grootste ooit gebouwd en hybride aangedreven
Duur project
Van mei 2019 tot mei 2022
Afmetingen
135 meter lang en 17,70 meter breed
Passagiers
280 plek, 140 cabines

De A-Rosa Sena is het grootste passagiersschip dat momenteel ooit gebouwd is. Dit moderne en luxe uitgeruste schip vaart heel het jaar door volgens een strak schema van Amsterdam tot Rotterdam en Keulen. De uitrustingen voor de passagiers waren het allerbelangrijkst en dat zie je terug. Niets mocht ten koste van de luxe gaan.
Hoe kwam de A-Rosa Sena tot stand?
Hoe kwam de A-Rosa Sena tot stand?
Ruim drie jaar geleden zijn we gestart met de eerste voorbereidingen. Vanaf het begin af aan was het belangrijk dat niets ten koste van de luxe zou gaan. Hierdoor is alle elektra volledig onzichtbaar verwerkt door het gehele schip heen. De techniek moest zich aanpassen en dat lukte. Ook is de A-Rosa Sena uitgerust met reserve stroomgeneratoren en accu’s. Dit zorgt ervoor dat passagiers ten alle tijden een fijne cruise ervaren zonder stress of paniek.
Bij A-Rosa staan investeringen ten gunste van het klimaat hoog in het vaandel. De A-Rosa Sena is in staat om de havens schoon binnen te varen. Dit komt vanwege de hybride aandrijving die door ons is aangelegd. Het schip heeft dieselmotoren, elektromotoren en een extra accupakket. Zodra het schip de havens verlaat, schakelt het over op de dieselmotor.
Ruim drie jaar geleden zijn we gestart met de eerste voorbereidingen. Vanaf het begin af aan was het belangrijk dat niets ten koste van de luxe zou gaan. Hierdoor is alle elektra volledig onzichtbaar verwerkt door het gehele schip heen. De techniek moest zich aanpassen en dat lukte. Ook is de A-Rosa Sena uitgerust met reserve stroomgeneratoren en accu’s. Dit zorgt ervoor dat passagiers ten alle tijden een fijne cruise ervaren zonder stress of paniek.
Bij A-Rosa staan investeringen ten gunste van het klimaat hoog in het vaandel. De A-Rosa Sena is in staat om de havens schoon binnen te varen. Dit komt vanwege de hybride aandrijving die door ons is aangelegd. Het schip heeft dieselmotoren, elektromotoren en een extra accupakket. Zodra het schip de havens verlaat, schakelt het over op de dieselmotor.

Oechies is al vanaf de opening in 1963 gespecialiseerd in de binnenvaart.
Wat heeft Oechies betekend?
- Elektrische voortstuwingsinstallatie met batterijpakket
- Powermanagement systeem
- Elektrische installatie
- Nautisch pakket
- Camera systeem
- Brandmeldinstallatie
- Entertainment installatie
- Meggertest & Tachograaf

Lees hier nog meer over dit project.
Ook werken aan innovatieve projecten?
Kijk eens naar onze vacatures
Lijkt het jou tof om bij te dragen aan zulke grote projecten? Of wil je graag ervaring opdoen binnen de elektrotechniek in de binnenvaart? Dan ben je bij Oechies aan het juiste adres, want wij zoeken jou! Kijk welke vacatures er openstaan en wie weet ben jij onze nieuwe collega.
